tirsdag den 25. september 2012

Mexicaner-lasagne med kylling og spinat


Det er vist ved at være på tide med et mad-indlæg her på bloggen. I dag lavede jeg for første gang, siden jeg ankom, et ordenligt måltid mad (indtil nu har jeg stort set levet af havregryn og tørt wannabe-rugbrød). Efter at mine meget søde, italienske roommates har forkælet mig med diverse lækkerier, bl.a. hjemmelavet pizza (på den ITALIENSKE måde, mums), syntes jeg i dag, det var på tide, jeg lavede middag til dem. Jeg ved, de elsker lasagne, så det skulle de ha' - dog med et mexicansk twist og i en lidt lettere udgave. Jeg brugte denne grundopskrift, men i stedet for sødmælk/fløde, tilsatte jeg en dobbeltportion af den 'almindelige' mælk (jeg brugte skummetmælk), hvilket jeg slet ikke synes, gik ud over konsistensen eller smagen. Normalt ville jeg bruge grove lasagneplader, men de var tilsyneladende ikke til at opdrage i mit lokale supermarked. Jeg udelod desuden majsene og tilsatte i stedet en masse friske tomater i små stykker.
 
Buon appetito!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar