tirsdag den 5. juni 2012

5 Favorite Musical Movies






Jeg elsker musik, og jeg elsker film - når de to bliver kombineret, er jeg helt solgt. Det tenderer vist til det lidt nørdede. Der er da ikke noget, man kan blive mere glad i låget af, end folk, der pludselig bryder ud i sang, sådan helt random-agtigt. Tænk, hvis livet var en musical. Ville det ikke være fantastisk? Helle for at være Nicole Kidman.. Eller Julie Andrews... Eller Audrey Hepburn..

Jeg har udvalgt fem af mine yndlings musical film, som jeg syntes, jeg ville dele med Jer. Rækkefølgen er egentlig tilfældig, men det passer meget godt med Moulin Rouge i toppen, da den ér og bliver min absolutte yndlingsfilm. Udover at jeg bliver lidt nyforelsket i Ewan McGregor hver gang, jeg ser den, er jeg pjattet med måden, hvorpå diverse gamle klassikere udgør en del af historien, som fx Elton Johns 'Your Song'. Mums, siger jeg bare. Once er en irsk independent og noget anderledes musical film, som skildrer en svær forelskelse på en meget realistisk og yderst musikalsk måde. Sangene er fantastiske, og selvom I måske ikke får set filmen, bør I lytte til soundtracket. My Fair Lady; ultrafine Audrey Hepburn som blomsterpige, der skal lære at opføre sig som en 'lady' kombineret med dejlige sange. Hvad mere behøver man? Chicago er en übercool film, som minder en smule om Moulin Rouge i forhold til det lidt extravagante setup og det glamourøse præg. Musikken er jazzet på den lækre måde, og så er det ret så fedt at se Renee Zelwegger og Katherine Zeta-Jones folde sig ud som morderiske jazz-gudinder. Finally, The Sound of Music: Den ultimative klassiker i min verden. Edelweis, tyroler-stemning, fine kostumer, og høje bjerge. Den er sjov, finurlig, og lidt lalleglad, men samtidig rørende og seriøs.

Klik på billederne for at se (og høre) mine yndlings musikscener fra filmene og få et skud musikalsk ja-hat. Jeg håber, I vil nyde dem lige så meget som nørden her. 'The hiiiiiiiills are aliiiiiiiive...'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar