onsdag den 20. juni 2012

3 gode film




Min kære kæreste og jeg elsker begge at se film, så det gør vi ofte. De seneste uger, hvor vejret har vejret trist og vådt, har vi hygget extra meget med at tilbringe tid i den bløde sofa foran skærmen, og jeg er nødt til at tippe Jer om 3 helt vidunderlige film, som jeg er faldet pladask for. De centrerer pudsigt nok alle tre om nogle lettere forstyrrede teenagere, hvilket jeg åbenbart har en eller andet ting for. Filmene giver noget at tænke over, hvilket jeg enormt godt kan li'.

Martha Marcy May Marlene er en lidt syret og mystisk film med Olsen tvillingernes smukke lillesøster Elizabeth (som efter min mening spiller virkelig overbevisende) i hovedrollen. Historien handler om en pige, der kæmper med hverdagen hos sin familie efter at være vendt hjem fra en voldelig sekt. Der er del voldsomme scener, så hvis man har lidt sarte nerver, skal man nok holde sig fra at se den - eller i hvert fald være klar til at lukke øjne og ører. It's kind of a funny Story så jeg så sent som i går, og jeg faldt helt i svime over den. Filmen, som handler om en deprimeret ung dreng, der lader sig indlægge på et psykiatrisk hospital, er alvorlig og rørende, men samtidig fuld af humor og finurlige karakterer. Alene det at Zach Galifianakis er med, er jo et kæmpe plus. Jeg ved ikke, hvad det er ved den mand, som kan få mig til at skraldgrine, selv når han ikke siger noget sjovt. Soundtracket til filmen er desuden vidunderligt og indeholder bl.a. dette og dette nummer. Fish Tank er en britisk film, som fortæller om en socialt isoleret og ustabil teenager, som bor med sin alkoholiserede mor i et udsat kvarter, og hendes komplicerede forhold til sin mors nye kæreste. Jeg elsker Michael Fassbender og synes, han spiller genialt i denne meget gribende og intense film.

Så, ikke mere film anmelder-wannabe fis i denne omgang. Kan I have en vidunderlig onsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar