onsdag den 21. november 2012

Pastafri lasagne med squash og hytteost


 
 

I mandags lavede jeg for første gang pastafri lasagne med squash/zucchinis som erstatning, og jeg har fået mig en ny yndlingssret; nøj, hvor smagte det godt, hvis jeg selv skal sige det, ja selv mine italienske bofæller var begejstrede. Dog skal jeg vist øve mig lidt mere, for den blev en smule smattet og dermed ikke særlig pæn, og jeg har derfor lånt et par billeder af nogle lidt kønnere udgaver.
 
Det er såre simpelt: Jeg startede med at brune 500 gram oksekød i en gryde sammen med hakkede løg og hvidløg. Da dette var gjort, tilsatte jeg to dåser hakkede tomater og lod kødsovsen simre i godt tyve minutter, hvorimens jeg skar to squash i tynde skiver på langs (jeg lavede dem en del tyndere end på øverste billede). Jeg lagde dem på køkkenrulle for at suge lidt af væden fra, og herefter blev de vendt i salt. Til slut lagde jeg skiftevis kødsovs, hytteost og squash i et fad, og hele herligheden blev bagt ved 250 grader i cirka 15-20 minutter.
 
Jeg er bestemt ikke færdig med denne særlige lasagne, og næste gang - hvilket nok bliver temmelig snart - tror jeg, jeg vil eksperimentere med andre grøntsager eller rodfrugter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar