fredag den 14. oktober 2011

Havregrynskugler uden alt det fede


I aftes cravede jeg (for en gangs skyld) noget sødt, og jeg fandt en opskrift på sunde havregrynskugler hos Det skal Smage af Noget. Af mangel på diverse ingredienser biksede jeg min egen udgave sammen.

Jeg brugte ca. 80 gram finthvalsede havregryn, som jeg blandede sammen med en håndfuld müsli uden sukker, ca. 20 gram kakaopulver og 1 tsk vanillesukker. Dernæst tilsatte jeg Cheasy 1 % Vanille yoghurt, til jeg opnåede den rigtige konsistens, samt flydende sødemiddel og lidt vanilleekstrakt. Til sidst formede jeg små kugler, rullede dem i kokos og satte dem på køl i et par timer. Jeg synes, de blev super lækre, og det skal helt bestemt prøves igen. De er geniale både som snack og mellemmåltid. Haps!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar