mandag den 15. april 2013

Chokolade bark





'Chokolade bark' - det er et lidt mærkeligt og ikke så appetitteligt navn, og jeg har altid undret mig over, hvad det mon betyder. Nu har jeg læst mig frem til, at det hedder sådan, fordi det med sin grove og ujævne overflade simpelthen ligner bark. Så er det ligesom på plads.
 
Chokolade bark er en super nem og relativt let snack, som kan laves med hvad end, man lige har liggende i skabet (chokolade er selvsagt en nødvendig ingrediens). I aftes lavede jeg en omgang med henholdsvis mandler og kokos og lakridspulver. Jeg smeltede to plader mørk chokolade i et vandbad og tilsatte en smule flydende sødemiddel, da jeg synes, mørk chokolade kan være en tand for bitter. Da chokoladen var flydende hældte jeg den på en bageplade beklædt med bagepapir og fordelte den i et tyndt lag. Herefter pressede jeg hakkede mandler og kokos i den ene halvdel og dryssede lakridspulver ud over den anden og lod det blive koldt. Da chokoladen var helt fast, brækkede jeg den i små stykker, og søndagens aftensnack var hjemme. Hvis man ikke går så meget op i, at den skal være nogenlunde light, kan man alternativt eksperimentere med fx vingummier, chips og andre lækre sager, som de har gjort hos A Beautiful Mess.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar