tirsdag den 5. februar 2013

Sprøde squash chips






Da jeg kom fra arbejde i eftermiddags poppede min trang til at eksperimentere med noget nyt i køkkenet - og min trang til selvforkælelse - op. Det resulterede i en en omgang sprøde chips af en squash, jeg havde liggende i køleskabet. Jeg har ofte læst, at det tager en hulens masse tid at lave chips af squash og rodfrugter, men det behøver det slet, slet ikke, fandt jeg ud af i dag. 

Jeg skar en halv squash i meget tynde skiver (man kan med fordel bruge et mandolinjern eller en gulerodsskræller) og placerede dem på et stykke køkkenrulle for at suge lidt af fugten fra dem. Hernæst blev de vendt i olivenolie og lidt salt og bagt i ovnen på en rist med bagepapir ved ca 160 grader varmluft. Efter omtrent 15 minutter var de færdige og perfekt sprøde, men bagetiden afhænger naturligvis af tykkelse. I skal endelig ikke lade Jer skræmme, hvis de bliver mørke, nærmest sorte - de næsten helt mørke som vist på billede 4 er dem, som er allersprødest og smager allerbedst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar