tirsdag den 24. april 2012

Lette og lækre havrekager



Mums, hvor er jeg fan af disse lette havrekager, som jeg lavede forleden efter denne opskrift. Smagen er så lækker, at det næsten ikke er til at fatte, at kagerne næsten er sukker- og fedtfri. Lyder det ikke rart? Jeg ændrede en smule i opskriften, så i stedet for linfrø ('flaxseed') brugte jeg en blanding af rugkerner og groft hvedemel. I stedet for kærnemælk ('buttermilk'), brugte jeg skummetmælk, og da jeg ikke lige havde noget æblesaft, tilsatte jeg i stedet lidt ekstra mælk. Kagerne kan holde en uge i køleskabet, men de er allerbedst, når de er dejligt sprøde og friske fra ovnen.

Hvis man ikke lige ligger inde med 'cups' målebægre, kan man fx bruge denne converter. Easy peasy. Happy baking!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar