fredag den 13. april 2012

Kyllingedeller med peanutbutter og grønt




Ja, du læste rigtigt: peanutbutter! Forleden lavede jeg disse dejlige deller sådan lidt på gefühl og med inspiration fra forskellige opskrifter. De blev ret så mums, hvis jeg selv skal sige det, og kæresten klagede heller ikke. Vi spiste dem sammen med en lækker bulgursalat.

Jeg lavede en ordenlig portion med 500 g hakket kyllingekød, som jeg blandede sammen med 2 fed hvidløg, 2 hakkede forårsløg, ca 2 spsk hakket feta, 1 hakket løg, 3 revne gulerødder, lidt hakket ruccola, 2 spsk peanutbutter, 1 spsk olivenolie, 2 æg og lidt mel. Dellerne fik ca 25 minutter ved 200 grader, og jeg vendte dem efter et kvarter. Når man steger frikadeller i ovnen er det i øvrigt et godt tip at lægge dem på en bar rist, så fedtet kan løbe fra, hvis det er det, man ønsker (husk bagepapir nederst i ovnen!).

Det er i øvrigt snart ved at være sidste chance for at deltage i konkurrencen om et par lækre solbriller (konkurrencen slutter søndag). Deltag her.

God fredag, darlings.

3 kommentarer:

  1. Lyder da vildt lækkert, elsker peanutbutter :-) Har fulgt din blog i er stykkevis nu, men nu giver jeg mig til kende :-)

    SvarSlet
  2. WOW, det lyder vildt godt! mmmmm... God ide!

    - tjek min blog ud og deltag i min lækre konkurrence som jeg lige har sat igang!http://agoodiebag.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Tak for kommentarerne, tøser - jeg synes også helt bestemt, de er værd at prøve ;-)

    Lyder dejligt med en konkurrence - jeg kigger forbi :-)

    Smil, Tine

    SvarSlet