søndag den 28. august 2011

Lette og nemme småkager

Listen and look....


Hej bloggen. Jeg håber, I har haft en skønherlig weekend. Forleden lavede jeg en bunke kalorielette småkager baseret på en opskrift fra Vægtkonsulenterne, og jeg vil selvfølgelig dele opskriften med min søde læsere (se længere nede) :-)


Ca. 15 stk:

60 g kalorielet mayonaise
60 g mel
50 g skummetmælkspulver
11-12 tsk vand
ca 1 tsk kanel
ca 2 tsk flydende sødemiddel
ca 2 tsk vanillekorn eller -essens
1 tsk hjortetaksalt
1 tsk bagepulver

Alle ingredienserne blandes sammen, formes til småkager og bages i ovnen ovnen ved 200 grader i 3-4 minutter. Herefter vendes kagerne og bages videre i ca 2-3 minutter. 

Det er en god idé at tilføje brunkagekrydderi, så de får en honningkage agtig smag, men det havde jeg desværre ikke lige til rådighed. Sørg for at trykke kagerne helt flade, da de bliver temmeligt luftige i oven :-)

2 kommentarer:

  1. elsker elsker elsker den sang! Den er bare så sød og enkel.
    Kagerne ser lækre ud! :)

    forleden-fik-jeg-hele-verden.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Faldt lige over din blog, og hvor er den fin. Og så endnu en Aalborg pige, det er jo skønt :)

    Line / linelundquist.blogspot.com

    SvarSlet