mandag den 7. maj 2012

Pizza Light





Åååh pizza; noget af det lækreste i verden, men også en evig kilde til dårlig samvittighed (hvorfor skal alt det gode altid være usundt?) Heldigvis kan det dog godt lade sig gøre at lave lidt lettere pizzaer, der smager (næsten) lige så godt som de klassiske kaloriebomber. Det gjorde jeg her til aften, da jeg trængte til lidt lækkerier midt i 4-dages-eksamens-tågen.

Som bund brugte jeg grove pitabrød, som jeg skar igennem til to tynde dele. Den klassiske tomatsauce blev erstattet af hakkede tomater fra dåse, og ovenpå brugte jeg en kombination af en smule revet Riberhus 16 %, lidt revet parmasan og hytteost. Til sidste tilsatte jeg oksekød og løg og bagte de små lækkerier i ca 20 min. ved 175 grader. Har man ikke har lyst til oksekød, kan man jo evt. tilsætte kylling eller parmaskinke i stedet - varitionerne er mange. Nemt, let og ret så mums!

Vinderen af fødselsdags konkurrencen bliver offentliggjort i morgen. Sleep tight, darlings.

1 kommentar:

  1. Jeg lavede også minipizzaer på den måde for noget tid siden:
    http://www.damernes.com/2012/04/nemme-mini-pizzaer.html

    De smager simpelthen super godt, jeg blev faktisk helt overrasket over det gode resultat! Dejligt når noget er både nemt, lækkert og lidt sundere end alternativet ;-)

    SvarSlet