mandag den 5. december 2011

Chokoladespecier - julens bedste småkager


Jeg har endnu ikke fået bagt julelækkerier, men så snart jeg får tid, skal der bages chokoladespecier. De er, efter min mening, julens allerbedste småkager, og så er de endda super simple og nemme at lave. Jeg bruger min mors opskrift, som består af 250 g mel, 180 g (blød) margerine, 100 g flormelis, 2 tsk vanillesukker og 50 g chokolade. Først blandes margerine og mel, hvorefter flormelis, vanille og til sidst den hakkede chokolade tilsættes. Dejen trilles til en pølse og lægges på køl i en halv time. Til sidst skæres dejen i tynde skiver og bages i 10 min. ved 200 g. Prøv dem lige - jeg lover, du ikke vil fortryde det!

1 kommentar:

  1. jeg giver dig så meget ret- selvom jødekager også er højt på min liste :)

    SvarSlet