tirsdag den 24. maj 2011

Alternativ Mazarinkage



Her får I opskriften på den mazarinkage, jeg lavdede forleden. Umiddelbart synes jeg egentlig, at mazarinkager er lidt halv-klamme, men da jeg så denne sunde og alternative opskrift kunne jeg ikke dy mig - og resultatet blev da også ganske godt. Jeg anbefaler, at man laver en dobbelt portion, så den ikke bliver så flad - og hvis man ikke går så meget op i, at det skal være sundt, kan den jo spices op med lidt chokolade på toppen.

Ingredienser:

100 g. kogte kartofler
2 æg
1/2 dl. mini- eller skummetmælk
20 g. skummetmælkspulver (kan købes i Føtex og eller Superbest)
5 g. bagepulver
1 tsk flydende sødemiddel
1-2 tsk mandelaroma
1-2 tsk vanillekorn eller vanillesukker
ca. 1 tsk plantemargarine til at smøre formen med

Mos kartoflerne med en gaffel, og bland dem sammen med alle de øvrige ingredienser, indtil det har en ensartet konsistens. Hæld dejen op i en smurt form, og bag kagen i en varm ovn ved 200 grader, i 15-20 minutter.

Det bliver da ikke meget nemmere... Dan Cake go home! ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar