tirsdag den 12. april 2011

Minestrone a la mutti






I mandags lavede jeg en kæmpe portion minestrone suppe efter min mors opskrift. MMMMHHH. Det tager en del tid at skylle og hakke grøntsagerne, men jeg synes, det er det værd. Tænk, at noget så spækket med sunde sager, kan smage så godt. Her får I opskriften (til 6 personer):

Ingredienser:

1 stort, finthakket løg
1 stk snittet porre
2 stk finthakkede gulerødder
2 stk skrællede kartofler i tern
2 fed hvidløg, snittede
2 stk squash i tern
3 stk blegselleri
125 gr ærter
1 lauerbærblad
1 ds. finthakkede tomater
1 1/2 l. grøntsagsbouillon (ca. tre terninger)
3 spsk. olie.
Timian
Pesto
Evt. pasta

Fremgangsmåde:

Start med at skære alle grøntsagerne i stykker.
Svits løg og porrer i olien i en gryde, til de er bløde.
Tilsæt gulerødder, blegselleri og hvidløg, og svits i cirka 5 min.
Tilsæt kartoftler, og svits i 3 min.
Hæld den varme bouillon i.
Tilsæt timian, lauerbærbladet samt salt og peber, og lad det småkoge i 10 min.
Tilsæt ærter, squash, og hakkede tomater, og smag til med pesto.
Tilsæt evt. kogt pasta lige før servering - så mætter det lidt mere.
Server med parmasan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar